fredag 9 juni 2017

Buddhapojken ger lugn och harmoni i perennarabatten



From Buddhapojke

När sänggaveln som brukar stå i den rostiga portalen av armeringsmatta åter fick bli vad den var ämnad till fick den fina fromma Buddhapojken flytta in framför rosenbusken i perennarabatten istället.




Lugn i själen med handpåläggning

Pojken sitter lite dold och bidrar med sin fromma uppsyn och harmoniska utstrålning i rabatten. Jag hittade honom på antikmarknaden i Åmmeberg för några år sedan och han såg så fridfull ut att jag föll som en fura. Man blir lugn i själen när man tittar på honom och får lust att klappa honom lite försiktigt över huvudet, vilket händer att jag gör.




Ajaj - det bränns !

Av de rosa babylupinerna som jag drog upp från frö i fjol har en planta nu börjat blomma för fullt. De övriga satt jag i en låda förra sommaren och glömde bort i höstas. Har jag tur kommer det en till planta till höger om Buddhapojken. Och ja - det är nässlor som frodas i mitten. De växer lite överallt i rabatten och jag har behållt dom för fjärilarnas skull och för att klippa av till nässelvatten att gödsla med. Ibland glömmer jag bort dom och bränner mig. Det gör väldans ont men vad gör man inte för att fjärilarna skall överleva !

Ha det så gott alla trädgårdsvänner !
Kram/Isa

4 kommentarer:

  1. Gillar din Buddhapojke och jag är säker på att han ger harmoni och styrka! Han har hamnat på en sån bra plats, och hjälp vad din trädgård redan är grön och lummig!

    Önskar dig en fin helg.
    kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Hej Isa. Vilken underbar blogg du har. Jag blev med växthus igår och började googla runt och ramlade in på din blogg. Det är helt magiskt. Dig kommer jag följa.
    Ha en fin fredag och trevlig helg.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  3. Fridfullt och sött i din rabatt! Nässlorna får väl stå för det "stygga" då hi hi...synd bara att nässelvatten inte direkt luktar mumma, glömde kannan i växthuset!! Huuu!
    Nåja, ha en skön fredag nu - härliga bilder du bjuder på :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Jättekul att du vill skriva en kommentar till mitt inlägg ! Varje kommentar värmer i hjärteroten ! kram Isa